X ZAMKNIJ
Nowe zasady dotyczące cookies: Zgodnie z dyrektywą unijną oraz obowiązującym polskim prawem informujemy o wykorzystywaniu w serwisie internetowym http://zastal.pl/ plików cookies ( ciasteczek ). Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie i przetwarzanie plików cookies kliknij Zamknij. Jeżeli nie wyrażasz zgody możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki tak aby nie zapamiętywała plików cookies oraz przejść do Naszej Polityki Cookies.


ZASTAL SA
 


strona :[ 1 2 ]

Jako pierwsza w Niemczech wyprodukowała wagon osobowy typu Pullman, a rozwinięte biuro konstrukcyjne pozwoliło jej również na produkcję innych asortymentów: cystern, wagonów pocztowych, chłodni itp. Wagony te trafiały m. in. do Rosji, Turcji, Włoch, Austrii, Brazylii i wielu innych państw świata.

Wagon typu Pullman – produkt Zakładu Beuchelt & Co.

Wagon węglarka – produkt Zakładu Beuchelt & Co.

Zakłady Beuchelta szczyciły się również dokonaniami w dziedzinie budowy mostów, stąd wywodzą się istniejące do dziś mosty we Wrocławiu, Poznaniu, Gorzowie Wlkp., Frankfurcie, Berlinie, czy wielu innych niemieckich miastach.

Fabryka Beuchelta wybudowała w latach 1876 - 1926 łącznie 94 mosty w biegu Odry oraz 403 na terenie całych Niemiec. Beuchelt & Co. był także wykonawcą wielu wspaniałych konstrukcji stalowych dworców kolejowych, m. in. Dworca ZOO w Berlinie, Dworca Wrocław Główny. W tym samym okresie wyprodukowano również ok. 25.000 szt. wagonów. W niechlubnych latach wojen światowych fabryka zajmowała się działalnością militarną związaną z produkcją pociągów pancernych, elementów dział, pojazdów wojskowych, kadłubów łodzi podwodnych, elementów samolotów i innego uzbrojenia.

Zielona Góra, Beuchelt & Co., początek XX w. – hala montażu wagonów i samochodów pocztowych mercedesa

Zielona Góra, Beuchelt & Co., początek XX w. - nowoczesne na ówczesne czasy nożyce gilotynowe

Po drugiej wojnie światowej fabrykę Beuchelta przejęło państwo polskie i utworzyło w 1945 roku Zaodrzańskie Zakłady Przemysłu Metalowego Zastal jako przedsiębiorstwo państwowe. Specjalizowało się ono w produkcji taboru kolejowego, a w szczególności w produkcji wagonów towarowych, konstrukcji stalowych i lokomotyw spalinowych małej mocy. Odbiorcami wyrobów Zastalu, obok Polskich Kolei Państwowych i innych przedsiębiorstw krajowych, byli klienci zagraniczni, w szczególności z dawnego ZSRR i państw RWPG, a także krajów zachodnich.

Zielona Góra, PP Zastal, lata 70-te XX w. – hala montażu wagonów i lokomotyw

Zielona Góra, PP Zastal, lata 70-te XX w. – wagon towarowy dla ZSRR

Zmiany gospodarcze schyłku lat osiemdziesiątych dotknęły także Zastal. Zmniejszyła się produkcja, skurczyły rynki zbytu. 15 listopada 1990 roku została utworzona spółka pracownicza pod nazwą Zastal Investment Corporation SA o szerokim zakresie prowadzonej działalności. Po wykupieniu i przejęciu całego majątku przedsiębiorstwa państwowego w 1992 roku, spółka zmieniła nazwę na Zastal SA.

Obecnie ma tutaj siedzibę Park Przemysłowy Zastal, na którego terenie jest prowadzona m.in. produkcja taboru kolejowego oraz konstrukcji stalowych. Kontynuuje się tym samym związane od ponad stu lat z tym miejscem tradycje produkcyjne.

Zielona Góra, Zastal, lata 90-te XX w. – nowoczesny wagon towarowy 438V

Zielona Góra, Zastal, lata 90-te XX w. – nowoczesny wagon towarowy 222S

 

    Port w Nowej Soli, wykonawca mostu
Z-d. Konstrukcji Stalowych Zastal SA

 Pomosty zwałowarki, wykonawca
Z-d. Konstrukcji Stalowych Zastal SA

strona :[ 1 2 ]
Podmioty wchodzące w skład Grupy Kapitałowej ZASTAL SA prowadzą działalność w następujących dziedzinach:
NIP: 929-009-38-06    REGON: P-006104350    KRS: 0000067681
Kapitał zakładowy Spółki: 81.988.200,00 PLN

Konto bankowe: Bank DnB NORD Polska S.A. 00-184 Warszawa, ul.Duboisa 5a
76 1370 1037 0000 1701 4454 6800